3 veckor i Roma

Fan vad tiden gar fort! For exakt tre veckor sedan satt jag i en buss mitt ute i ingenstans, fast vid vagkanten (haha) , och nu sitter jag har i bibblan och vantar pa Shift nr 2 i Baren. Jag har verkligen haft kul har iallafall. Blir ju som sagt full varje dag, och nar man e full lar man kanna manniskor vettni.
Roligaste var nar jag o Emilie o Jerred sjong "adele someone like you" jaaaavligt hogt over hela staden klockan 3 pa natten, fulla som svin. Och Emilie skulle leka cool och forsokte hoppa over en stolpe, som INTE gick som hon hade tankt sig haha! I sondags hyrde jag o Jerred filmer och bestamde oss for att vara nyktra tills idag. Alltsa fem dagar i rad. Vi brot det loftet i Onsdags, efter jag slutade klockan 6 kom han till baren, vi tvekade inte nar vi bestallde varsen Victoria Bitter-ol och ringde darefter en taxi som kunde ta oss till sprit-drive-in hahah for att sedan aka vidare hem till honom och bli fulla som fan. Sa.. En HEL jackdaniels flaska senare satt vi i hans vardagsrum med vara Charlie Sheen Trojor (ni vet sanna han ALLTID har pa sig, med rander haha, SE BILD) vid ett Keyboard och levde oss in i situtaionen att vi var med i Two and a half men hahahahaha. sjukt kul..
Ja foresten, traffade faktiskt en Norrman samma dag i baren nar jag jobbade.
Han var sa, javla, cp sot. eller snygg. eller bade och. Och jag fick antligen prata lite svenska, och jag blev ganska stolt nar jag fatta all Norska.
Igar var den forsta december - SJUKT. Jag har ingen julstamning what so ever. Men Gatan utanfor puben stangdes ner och de var varsta Jul-marknaden dar ute, alla hade Tomteluvor pa sig i 40 graders varmen, vilket var ganska kul att se. Sen kom DJ:n pa kvallen och jag tvingade mig sjalv att dricka 4 JD och dansa lide innan sangdags.
Och idag... idag har jag jobbat i morse, och ska snart pa mitt andra shift. kulkulkul. Hoppas att jag INTE jobbar i baren till stangning, vill festa ap mkt idag. de far bli ett mess till jerred tror jag.

Ja nu ska jag saga hejda till Keenan, min franske van som jobbar i puben gatan over oss, han aker till Melbourne imorgon :( synd! nuuuuuu drar jaaaag! Love Love peace out bitches

 


Kommentarer
Postat av: mormor

Ovanstående låter inte så trevligt. Jag har idag (lördag) talat med din mor och fått veta att allt inte är så bra i Roma. Du gör rätt att åka därifrån. Hoppas att du hinner få ditt paket innan du ger dej därifrån. Vi, morfar och jag, kommer att sätta in en summa pengar på ditt konto lite senare (innan jul naturligtvis). Hoppas att det blir bättre i Brisbane. Hoppas höra från dej snart igen. Puss och kram.



Ps. Tag det lugnt med drickandet. DS

2011-12-03 @ 12:54:14
Postat av: JAG , LOLLO

Ja du mormor, det ar inte sa trevligt faktiskt. Jag aker harifran pa Fredag, sa jag hinner fa mitt paket fram mamma o pappa. AWE ni ar val for sota. Och jag tar det lugnt med drickan, det later varre an vad det ar kan jag saga. Jag overdrev lite. Nu ska jag dricka KAFFE och prata ut med min Tyska Rumskompis i Eftermiddags solen. Puss pa er , jag alskar er godingar <3

2011-12-05 @ 05:47:44
Postat av: mormor

Skönt att höra det där om drickandet. Vi blev lite oroliga. Vi läste om de planerade upplevelserna i Brisbane. Har varit inne på internet och tittat på Frazer Island och Steve Irving Zoo (de hette väl så?). Verkar ju helt underbart (ön) och Zoot? mycket intressant med alla aussies djur. Ha det nu så gott! Vi tänker på dej vare dag. Älskar dej! Puss o kram! Mormor o Morfar.

2011-12-06 @ 10:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0