Melbourne Update Baby ;)

Hej alla godingar! GUD vad tiden gar fort! Idag ar det redan lordagen den 25 FEBRUARI, kan ni fatta att jag har varit borta ett halvt ar snart?! hihi
Livet lever bra i Melbourne, mestadels fantastiskt bra, faktiskt. Jag och Beatrice jobbar och star i, ser pa filmer, gar pa marknader, lokala festivaler, unnar oss restaurangbesok pa sondagar, unnar oss vin varannan lordag, unnar oss popcorn varannan dag. Vi har blivit bundis med alla i Huset sa nu kanns det som en stor jatte italiensk-fransk-engelsk-svensk- familj :).
Pa mitt jobb har allt gatt valdigt bra,  jag far alltid berom nar jag gor saker och har aldrig fatt dalig kommentar, kanns jaaaavligt bra att kunna sin sak inom hast-kategorin fortfarande.
En jatte snygg arbetskamrat - Joe, han slutade i veckan for han skulle borja pa universitet, sa igar kvall skulle hela arbetsganget ut pa avskeds-middag o nagra goa drycker. Sa Jacque o jag gick hem till mig efter Shift 2 (VALDIGT VARMA SHIFT, 36grader ute), duschade, drack Rekorderlig Cider (!), at melon o fixade oss, sen gick vi till stallet igen 1 o en halv timme senare, men fyra minuter innan vi kom dit fick vi medelandet "dinner cancelled" , sa javla fittigt. Fick skjuss tillbaka av Bossen, de var snallt iallafall :), o alla hippies i mitt hus hade slut pa vin, sa jag, bea, carl, stephan o Jacque satte oss i bilen mot Coles o kopte 3 lador Goon.
korde Jacque till stationen, korde dods-turen med galne-carl hem till oss igen o tog ett par glas vitt i kvalls-solen. Helt underbart vader, det var som sagt 36 grader pa dagen vilket inte var kul att jobba i, och pa kvallen var det underbart med.
Gick o lade mig lite senare igar, typ vid 9, sen var det upp igen i Morse 6 timmar senare.
Klockan 10 over 3 ringde klockan, dags o ga upp for morgonens forsta arbetspass, kan ni fatta? KVART OVER 3.  puh... Igar var dock sista dagen jag behovde gora det efter 13 dagar i streck, sa ikvall kan jag va uppe lange o ha myyyysig sondags-sovmorgon!
Efter vi slutade stack vi pa avskedsfrukost istallet :) Jag, Jacque, Joe den snygge, Bossen Luke, Jockeyn Timmy, Conner och Rorey. Det blev pankakor med MASSA varma blabar, typ godaste EVER! muuuuuuuuuuuuums
Kom inte hem foren klockan 1 idag, tog san javla tid pa det dar pankaks-stallet, mycke markligt, sa kom jag hem o Bea stack till stranden o jag var alleles for trott, gick in i rummet o sov 2 timmar, o nu ar jag har :D. SJUKT SKONT att de ar lordag, har varit ledig i eftermiddag vilket ar awesome for det ar sakert 40 grader idag o jag hade INTE pallat. och ledig bade morgon och eftermiddag imorgon :) HARLIGT.
Jag och Bea har kopt Kex, Ost och Vin !! Det ska vi mumsa pa ikvall o tagga fet utgang pa Chapel-street. Det ligger 15 minuter med Taxi harifran och ska tydligen vara en gata med huur manga barer o clubar som helst :) ska bli NICE. Och da vill jag papeka att detta lar bli FORSTA utgangen har i Melbourne, tog oss 5 veckor, nu kooor vi!
Hur som helst, ni kanske vill hora lite Random Fakta?
(Jaaaa louise :D:D:D!!)
Okej okej. Jag har gatt ner 12 centimeter pa 5 veckor. Jag vet inte hur mycket vikt men nagot maste det ju vara, men jag har ingen vag. Hihi, kanns bra, brallorna passar INTE langre sajag far kopa nya imorgon.. Beror mest pa jobbet - gar valdigt mycket. alltsa valdigt, valdigt mycket. Halv-springer VALDIGT mycket. fattar ni? VALDIGT.
Ehm.. Vi har kollat pa How I met your mother fran borjan till slut, har 2 avsnitt kvar att se i Season 7. sjukt bra program.
Vi ar valdigt duktiga pa att laga mat tillsammans, det blir olika mumsiga budget ratter varje kvall. Idag blir det Broccoli-gratang, som ar en av favoriterna.
Jag pratar jatte mycket i somnen. En natt hade jag sagt "Jasa!" och forra natten sa jag " Ring mormor." Och sen en natt sa pratade jag om nagon hast "Har du sett den nya hasten?" Bea hade sagt nej, da hade jag blivit sur tydligen. De kommer ente jag ihag..
Jag har namnt att jag slutat roka va? :D 5 veckor sen det lilla miraklet hande nu :D kanns for javla bra faktiskt, sa mycket rikare, och orkar sa mycket mer, och allvarligt talat - VAFAN tog det san tid for mig att sluta med det skitet??? Naa, glad e jag :D duktig Louise.
Reseplanen har forandrats foresten. Pearth ligger for langt bort och kostar JATTEMYCKET att aka till, sa efter jag o Bea har gjort Great Ocean Road, Adelaide och Ayers Rock, ska jag aka tillbaka hit o jobba i 8 veckor till, sen aka till Tasmanien och Nya Zealand i Juni :) SEN KOMMER JAG HIM :D.
Ah ni kan inte fatta sa mycket jag saknar er ibland och NI vet vilka ni ar (:
NAGOT MER? njaaaaaae, nu ska jag ga o skiva lite melon sen duscha, o TAAGGAAAA FOR UTGAAAAANG I MELBOUUUUUUUUURNE. WOHUUUUUUUUUUUU :D lediga lordag <3
Hej alla godingar!
GUD vad tiden gar fort! Idag ar det redan lordagen den 25 FEBRUARI, kan ni fatta att jag har varit borta ett halvt ar snart?! hihi
Livet lever bra i Melbourne, mestadels fantastiskt bra, faktiskt. Jag och Beatrice jobbar och star i, ser pa filmer, gar pa marknader, lokala festivaler, unnar oss restaurangbesok pa sondagar, unnar oss vin varannan lordag, unnar oss popcorn varannan dag. Vi har blivit bundis med alla i Huset sa nu kanns det som en stor jatte italiensk-fransk-engelsk-svensk- familj :).
Pa mitt jobb har allt gatt valdigt bra,  jag far alltid berom nar jag gor saker och har aldrig fatt dalig kommentar, kanns jaaaavligt bra att kunna sin sak inom hast-kategorin fortfarande.
En jatte snygg arbetskamrat - Joe, han slutade i veckan for han skulle borja pa universitet, sa igar kvall skulle hela arbetsganget ut pa avskeds-middag o nagra goa drycker. Sa Jacque o jag gick hem till mig efter Shift 2 (VALDIGT VARMA SHIFT, 36grader ute), duschade, drack Rekorderlig Cider (!), at melon o fixade oss, sen gick vi till stallet igen 1 o en halv timme senare, men fyra minuter innan vi kom dit fick vi medelandet "dinner cancelled" , sa javla fittigt. Fick skjuss tillbaka av Bossen, de var snallt iallafall :), o alla hippies i mitt hus hade slut pa vin, sa jag, bea, carl, stephan o Jacque satte oss i bilen mot Coles o kopte 3 lador Goon.
korde Jacque till stationen, korde dods-turen med galne-carl hem till oss igen o tog ett par glas vitt i kvalls-solen. Helt underbart vader, det var som sagt 36 grader pa dagen vilket inte var kul att jobba i, och pa kvallen var det underbart med.
Gick o lade mig lite senare igar, typ vid 9, sen var det upp igen i Morse 6 timmar senare.
Klockan 10 over 3 ringde klockan, dags o ga upp for morgonens forsta arbetspass, kan ni fatta? KVART OVER 3.  puh... Igar var dock sista dagen jag behovde gora det efter 13 dagar i streck, sa ikvall kan jag va uppe lange o ha myyyysig sondags-sovmorgon!
Efter vi slutade stack vi pa avskedsfrukost istallet :) Jag, Jacque, Joe den snygge, Bossen Luke, Jockeyn Timmy, Conner och Rorey. Det blev pankakor med MASSA varma blabar, typ godaste EVER! muuuuuuuuuuuuums
Kom inte hem foren klockan 1 idag, tog san javla tid pa det dar pankaks-stallet, mycke markligt, sa kom jag hem o Bea stack till stranden o jag var alleles for trott, gick in i rummet o sov 2 timmar, o nu ar jag har :D. SJUKT SKONT att de ar lordag, har varit ledig i eftermiddag vilket ar awesome for det ar sakert 40 grader idag o jag hade INTE pallat. och ledig bade morgon och eftermiddag imorgon :) HARLIGT.
Jag och Bea har kopt Kex, Ost och Vin !! Det ska vi mumsa pa ikvall o tagga fet utgang pa Chapel-street. Det ligger 15 minuter med Taxi harifran och ska tydligen vara en gata med huur manga barer o clubar som helst :) ska bli NICE. Och da vill jag papeka att detta lar bli FORSTA utgangen har i Melbourne, tog oss 5 veckor, nu kooor vi!
Hur som helst, ni kanske vill hora lite Random Fakta?
(Jaaaa louise :D:D:D!!)
Okej okej. Jag har gatt ner 12 centimeter pa 5 veckor. Jag vet inte hur mycket vikt men nagot maste det ju vara, men jag har ingen vag. Hihi, kanns bra, brallorna passar INTE langre sajag far kopa nya imorgon.. Beror mest pa jobbet - gar valdigt mycket. alltsa valdigt, valdigt mycket. Halv-springer VALDIGT mycket. fattar ni? VALDIGT.
Ehm.. Vi har kollat pa How I met your mother fran borjan till slut, har 2 avsnitt kvar att se i Season 7. sjukt bra program.
Vi ar valdigt duktiga pa att laga mat tillsammans, det blir olika mumsiga budget ratter varje kvall. Idag blir det Broccoli-gratang, som ar en av favoriterna.
Jag pratar jatte mycket i somnen. En natt hade jag sagt "Jasa!" och forra natten sa jag " Ring mormor." Och sen en natt sa pratade jag om nagon hast "Har du sett den nya hasten?" Bea hade sagt nej, da hade jag blivit sur tydligen. De kommer ente jag ihag..
Jag har namnt att jag slutat roka va? :D 5 veckor sen det lilla miraklet hande nu :D kanns for javla bra faktiskt, sa mycket rikare, och orkar sa mycket mer, och allvarligt talat - VAFAN tog det san tid for mig att sluta med det skitet??? Naa, glad e jag :D duktig Louise.
Reseplanen har forandrats foresten. Pearth ligger for langt bort och kostar JATTEMYCKET att aka till, sa efter jag o Bea har gjort Great Ocean Road, Adelaide och Ayers Rock, ska jag aka tillbaka hit o jobba i 8 veckor till, sen aka till Tasmanien och Nya Zealand i Juni :) SEN KOMMER JAG HIM :D.
Ah ni kan inte fatta sa mycket jag saknar er ibland och NI vet vilka ni ar (:
NAGOT MER? njaaaaaae, nu ska jag ga o skiva lite melon sen duscha, o TAAGGAAAA FOR UTGAAAAANG I MELBOUUUUUUUUURNE. WOHUUUUUUUUUUUU :D lediga lordag <3

Kommentarer
Postat av: mormor

Tack för att du skriver och berättar. Är så kul att läsa att du har det bra! Jätteglad över att du slutat röka! Ett bra beslut! Skönt att du äe ledig idag och att ni skall ut o ha kul. Du berättar att du gått ner i vikt. Inte konstigt med det jobbet. Morfar ber dej ha något på huvudet när det är så varmt! Han är rädd om dej. (Jag också, naturligtvis). Nu ska vi, som vanligt, lösa Melodikrysset. Du har väl hört att Viktoria och Daniel har fått en liten prinsessa. Hon skall heta Estelle. Hela Sverige är i lyckorus!! Ha det nu så bra Louise. Vi älskar och saknar dej också. Kära hälsningar mormor o morfar.

2012-02-25 @ 09:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0