God jul? ho ho ho

Dumma Roma :) Vilken TUR att man akte darifran. Hela historien ar val att jag inte gillade att jobba i bar sa mycket, for fulla manniskor ar fan inte roliga, gapar o skriker o flortar o valter saker. Sedan jobbade jag med 5 tjejer, var av 3 stycken var en javla Pina. Fyfan sager jag bara. Darfor hade jag ett snack med min chef och hon tyckte jag skulle aka darifran, kan man saga att jag har fatt sparken da?
Tyvarr hade ju mammi o pappi lyckats skicka medicinerna innan jag fick detta besked, sa jag var tvungen o stanna i Roma i en vecka utan att jobba for att ta emot det. Sa jag flyttade in hos Jarred, Emily och Keenan. Jag hade en underbar vecka dar. En kvall var Jarrod ute o festade sa jag hyrde Ensam Hemma och Dum&dummare, korkade upp en flarra rodvin och at chips o dippa hela kvallen, sadar bra har jag INTE haft de under de senaste 4 mananderna kan jag saga!

Men sa kom ju inte medicinerna i Tid, vilket jag kan forsta nar man skickar dom runt halva jordklotet, sa jag var tvungen att aka iallafall. Kom till Brisbane forra Tisdagen och madde SKIT. - Visste inte var jag skulle, hade ingen dar, julen narmade sig,  hade kort med pengar, ocksa saknade jag ju sjalvklart alla mina vanner o familj (som man oftast gor nar man blir ensam o overgiven igen). Men det loste sig javligt snabbt. Fick namligen reda pa att min tyska van Jennifer ar KVAR i brisbane :D Sa dagen efter traskade jag over till hennes hostel med en flaska vin ocksa bestamde vi oss for att fira jul tilslammans i hennes lagenhet dar jag far bo gratis (om jag shoppar choklad och vin till henne saklart :P)
Inte nog med det. Min nyfunna polare Micaela som jag traffade pa Surf Camp i Sydney och i Cairns pa toaletten var OCKSA i Brisbane, sa vi bestamde oss for att utforsta "steve irwings Zoo" tillsammans forra torsdagen. Det vasr helt fantastiskt. Vi sag pa korokodil-show och tiger-show, och kollade in alla coola djur, ocksa matade vi elefanter och Klappade Kangrus! Nar vi kom tillbaka till brisbane vid 5 tiden bestamde vi oss for att ga pa Bio, sa vi sag pa "new years eve" vilket var en helt OK film faktiskt, sedan att att avsluta kvallen tog vi en tripp till ett SJUKT goott choklad-caffee, ojojoj sager jag bara. Harlig kvinna hon dar Micaela :D hon raddade mig fran ensamheten haha.
 
Sedan pa fredagen tog jag morgon-bussen till Rainbow, som ligger typ 5 timmar upp langst kusten, dar jag tog in pa ett skitbra hostel, och pa sondag morgonen fardades jag och en grupp manniskor med 3 stora bilar ut till Fraser Island. Helt underbar o. Puh vad mycket det finns att skriva ... Vi Campade pa stranden, och pa dagarna korde vi runt pa stranden runt hela on och utforskade olika delar. Badade i himelsa sjoar, kollade in gamla batvrak som landat dar for typ 100 ar sedan, och mycket mer.


JUST NU sitter jag i Harvey bay, vantar pa att bussen ska ga till Airlie Beach. Den tar typ 14 timmar, ska aka pa natten. ser ikke fram emot den resan. Men imorgon klockan 2 gar jag ombord pa en Sailing bat till Whitsundays oarna, dar jags ka bo i 3 dagar o tva natter :D yeey,  Bara mysa, bada i det kristall-klara havet, ata god mat, och sola! GILLAS.
Den 24e december, da ni alla firar, kommer jag tillbaka till Airlie beach dar jag ska bo ett en natt, innan jag pa sondag tar flyget tillbaka till brisbane o flyttar in till min goa Jennifer o firar jul :)
Jarred ar dessutom sa snall att han kommer till Brisbane den 27e med mina mediciner, ocksa ska vi bo pa hotell tillsammans over nyar, ska bli helt underbart! :D woohoo! Nyars afton i storstaden!!

Vad som hander sedan aterstar att se. Star mellan att aka till Byron bay sen melbourne o jobba daroch sjalvkalrt traffa Nellie, eller stanna kvar i Brisbane, fixa jobb pa Ikea och flytta in hos Jennifer. Vi far se.

Hoppas iallafall att ni andra har det bra. Jag saknar er och onskar er en gooood jul och GOTT NYTT AR ! :D



Kommentarer
Postat av: mormor

Hej lilla louisanne! Kul att höra från dej. Du är så duktig på att skriva, tycker både morfar och jag. Vilka upplevelser du får vara med om. Man blir ju avundsjuk: Har varit inne och tittat på Zoo:t. Hur många intressanta bilder som¨helst. Vad glada vi är att det har ordnat sej för dej både JUL och Nyår, tack vare goda kompisar (hälsa från Grandma and Grandpa). Skickar dej lite pengar som julklapp, sätts in på ditt konto. Vi önskar dej en RIKTIGT GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR! Puss och kram från mormor och morfar

2011-12-21 @ 19:01:18
Postat av: Maria Lind

Hej min goa unge .Du är den bästa,så duktig.Vilka fantastiska saker du har fått uppleva o mer är på gång.Det känns inte som jul när du inte är hemma och jag vet hur mycket du älskar julen.Du har ju träffat underbara människor så vi önskar dig God Jul och Gott nytt år.Tusen kramar o pussar från Mammi,pappi o Zack o jag vet att Marcus oxå hälsar love love

2011-12-21 @ 20:30:39
Postat av: farmor

Hej älskade barnbarn. Tur att du inte blev mer skadad- Hästar är inte att leka med!! Kul att du trivs. Vi håller tummarna att allt går bra,

Skall du inte till Ayers Rock när du är på det hållet? Jag har varit där. Det är jättehäftigt!!

Följer din resa. Var rädd om dig. Kramar din Farmor

2012-02-04 @ 14:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0