Loveli little Croydon

- Hey, you look a bit like Halle Berry you know :)
- Who?
- Never mind dear

Japp.. Precis det sa jag till en kund for nagra dagar sedan, det underbara svaret fick mig att inse att jag verkligen ar i ett litet litet samhalle - utan skvallertidningar.

Marnie min Roomi blev biten av en spindel igar, det var ganska kul (for mig), den historien vet hela staden om nu.
Jag jobbar varje dag typ 9 timmar om dagen, vilket ar bra, for det finns ingenting annat o gora har. Kan inte ens ga utanfor dorren for man blir grillad, cirka 45 grader och sol varje dag.
Jobbet ar roligt, exakt alla kunder kan mitt namn, jag har ingen aning om deras, och samma manniskor kommer in i affaren minst 5 ganger om dagen. Jag och Marnie antar att det ar for att det inte finns nagot annat o gora. (spot on)
For nagra dagar sedan tog Emma mig pa en rundtur genom Croydon i hennes bil, det tog ungefar 3 minuter att kora rakt genom byn, vi korde nastan pa en kangru, och sen tog hon mig till en stor javla sjo, ocksa fragade jag om man kunde bada dar.

- Yees but there's crocodiles here.
- So I'll probobly wont do it then?
- it's only fresh-water crocodiles they wont harm you.
- Okey good.
- well.. they might eat you.

...

Tror jag skippar den sjon ja.


Och jaaa.. vad finns det att beratta? Walter ska ta oss ut pa en ranch i veckan sa vi far rida rediga cowboy-hastar, det ska bli latjo!
Och jag alskar detta livet faktiskt, jag stressar alltid annars, men har finns inget att gora, inget att oroa sig for, har man trakigt gar man till puben och tar en ol, ligger o sover, gar ut pa en powerwalk pa kvallen, ser lite pa film, eller tjattrar med Bev over en kaffe. (Bev ar ruskigt lik min mormor, stor-rokare, pratglad och gammal, far mig alltid pa gott humor).

Sen har jag tankt en del pa en person, som jag tycker ar en fitta borta i Sverige. Tror inte ens att denne laser min blogg. Men kanske. Skulle iaf bara vilja smalla denna personen i huvudet for den ar sa javla falsk. Synd nar man vet saker om en person som andra viktigare personer egentligen skulle fatt reda pa. Men jag ska inte lagga mig i, det kommer komma fram forr eller senare, det ar en sak som ar saker.

Och sen saknar jag alla er andra :) mina javla godingar. Ni vet vilka ni ar och jag hoppas ni har det helt fantastiskt i Swweeeeeden.

Borjar mitt andra shift om 2 timmar, dags o raska tillbaka till huset o do ett tag.
PUSS OCH SMEK.


Kommentarer
Postat av: mormor

Hej gumman!



Kul att höra att du har det bra. Också roligt att du träffat någon som påminner om mormor även om jag tycker att du överdriver "storrökare". Men shit, bara du det trevligt med Bev. Här hemma börjar det bli höst, ca 10-12 gr. Så även ni om har det varmt "under their" så hellre de, snart börjar det frysa här. Hur var det att se en känguru? Var det inte läskigt? Och du bry dej inte om att bada i den där sjön med krokodiler, lova!



Vi är lite förkylda både morfar och jag. Inte konstigt med sånt jäkla väder. Förkylningen började för min del när vi var på Menorca trots att där

var omkring 30 gr på dagarna och ca 25 i vattnet. Härligt!



Hur går det med språket? Du skrev att de har en konstig dialekt men du lär väl snart komma på den, eller hur?



Skönt att du kan stressa av och mår bra. Ha det gott lilla du. Vi tänker på dej varje dag.



Älskar dej! Kram och puss!



Mormor o morfar



2011-10-12 @ 11:27:53
Postat av: BARNBARN DOWN UNDER

MORMOR! MORFAR! Sett pa fan att ni hittat in i bloggvarlden, jag ar stolt over er. Jadu mormor, stor-rokare ar val att overdriva for din del, men Bev ar varldens stor-rokare. Jag saknar er valdigt valdigt mycket och jag ar sa glad att ni mar bra, bortsett fran den oundvikliga host-forskylningen.



Det vimlar av kangurus har, dom ar overallt. Nar jag forst kom hit var det helt fantastiskt att se en hoppa over vagen, men nu har jag vant mig och ska jag vara arlig ar dom mest Dumma djur, men sota. Skont att ni hade det harligt pa Menorca :), och jag hoppas Morfar fick en helt underbar fodelsedag!

Jag har kommit in i Spraket nu, eftersom att jag inte talar nagonsom helst svenska ar det lattare med Engelskan nu an for nagra veckor sedan.

Och deras Dialekt ar helt sjukt harlig, en god blandning mellan Fin Brittiska och Texas.



Jag tanker pa er mormor och morfar, valdigt mycket. Ni ar de basta som finns.

Och forlat for att jag "svorde" i borjan av detta meddelande.



Jag alskar er.

2011-10-14 @ 08:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0