Fran Cairns till Cowboystad,

HEJ HEJ HEJ ALLA NYFIKNA

I sondags hade jag och Martina en myspys-sista-dag tillsammans, vet inte riktigt vad vi gjorde. Fast kvallens aventyr var valdigt roliga haha, de tanker jag DOCK inte ga in pa...
I mandags morse gick bussen till Croydon klockan halv 7 pa morgonen, innatlandet. For varje timme blev sanden rodare, husen farre, bilarna noll, och avstanden mellan byarna var cirka 1 timmes bussresa. Inget mig emot. Busschafforen kasta ut mig i Cowboystaden Croydon klockan 3 pa eftermiddagen. Dar stod jag - med min backpackersvaska och hade INGEN aning om var jag skulle. Men det kom en dam fram till mig direkt och sa att jag skulle ga upp ungefar 10 meter till cafet/supermarket, och dar valkomnades jag av de andra tjejerna som jobbar dar. 39 GRADER VARMT KLOCKAN 4 PA EFTERMIDDAGEN AR VART ATT TILLAGGA, SINNES.

Packade upp vaskorna i mitt kackerlacks-fria rum, gick pa toaletten som jag delar med paddan "Jimmy", han alskar bajs och kiss, gick o lade mig i min loss-fria sang, och sov till 6. Sedan gick jag ut till tjejerna (Marnie 31 fran England, Jaqcue fran Irland, Emma fran Croydon, coh Janeane fran Croydon), sa gick vi alla till den lokala puben for o dricka ol och lara kanna varandra. Dom bjod mig p 3 ol och massa mat, folket har ar fruktansvart generosa och trevliga och pratglada! Lucky me. 
Over vagen studdsade Kangrus huller om buller, denna staden ar OMRINGADE av kangurus (stavning?!). Dom ar valdigt sota men ACK sa dumma. Emma berattade att nar hon korde bil sag hon en kangru vid vagkanten sa hon saktade ner och skulle lada den hoppa over, men den bara stod o glodde, sa hon fortsatte gora, och da hoppa den javlen rakt in i bildorren och dog. Javla pucko hahaha. Djurvarldens Sjalvmordsbombare? Maybe.
Hade en trevlig kvall och jag och Marnie gick hem vid 11 tiden, for vi skulle borja jobba klockan 7 igar.

Marnie ar min roomie, valdigt trevlig tjej, hon ar 31 ar och kommer fran england som sagt och vi har skitmycket gemensamt och ar bara allmant kul o prata med :).

MEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Detta ar det sista ni kommer fa hora fran mig pa ett tag. Jag har INGEN tackning pa mobilen, och detta internetet kostar MEGA mycket att anvanda. Jag ville mest skriva nu sa aatt ni vet vad som forsigar. Mitt nya nummer om ni vill skicka sms ar - +61477053547

Jobbar varje dag forutom sondagar, valdigt soft jobb - antingen star man i butiken eller sa star man i kaffeterian.
Olikt fran sverige - nar folk handlar mat har har dom ingen KO, alltsa, dom staller sig var som helst. Sa irriterande. Ocksa kan jag knappt hora vad dom sager for dom har varldens coolaste, cpigaste dialekt haha.

Min drom blev iallafall sann - jag ville sitta pa en altan i texas utan internet, utan nagonting och titta ut over hastar och rod sand. There u go. Underbart :) Nu ska jag bege mig till kaffeteran och sno en kaffe, snacka med tjejerna och sen drar vi val till puben? som vilken annan kvall, menar jag.
PUSS PA ER!!!!!!!!!!!! SKRIV PA FB OM NI HAR NAGOT PA HJARTAT!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0