The Life of a Bambra roader

Mja, jag och Beatrice ar kanske inte riktiga Bambra roaders an, for vi ar nog liiiiite annourlunda gente mot det ursprungliga Idealet. Ni forstar snart vad jag menar...

Vi har bott och jobbar i Melbourne, Caulfield i 2 manader nu. 8 veckor... 8 korta veckor! Det gar verkligen jattefort eftersom vi jobbar sa himla mycket, och nar vi inte jobbar sa sover vi istallet. Men det som ar bra med huset pa bambra road ar att vi aldrig ar ensamma. Vi har 9 stycken KILLAR som tar sa vaaal hand om oss. 
Carl och Tom ar basta polare fran England, Leads, dom ar 26 ar gamla. Alex ar fran Nya Zealand, han ar 32 ar, . Vincenzo, Rickado och Mickey ar fran ITALIEN, dom vet jag inte hur gamla dom ar men de gor inget.
Sen har vi var "greesy French Guy" - Stephan, 23 ar gammal, raggar pa ALLT som ror sig, och han borde fa napp nagon gang for vad snygg han ar! Tyvarr utstralar han bara "sliskighet" sa han skrammer bort valdigt manga damer ocksa. Sen har vi Rabbi, han ar 45 ar och foredetta knark-kung, jobbar numera som nan dude som hjalper till pa konserter. Sen har vi Luukas och Ryssen. Luukas vet jag ingenting om, och Ryssen ar aldrig hemma, for vi brukar vara for hogljudda och han gillar inte nar vi sitter i hans sang framfor soffbordet, dar det sa snyggt ar placerat. 
Tank er nu detta ganget, och nu namner jag inte ens vad fan dom haller pa med om dagarna och natterna. Jag kan bara saga att dom ar jatte jatte jatte snalla och SJUKT roliga. Har man tradigt gar man bara utanfor rummet sa hander nagot kul.
Har varit ute 2 ganger sen vi kom hit. Forra lordagen tog hem priset da jag ALDRIG har haft en sa rolig utgang, fatta vad sverige maste va daliga pa utgangar. Festade Har med room-matesen, sen till Joe, sen hit igen, sen drog vi till "Revolver" vid 12 pa natten, jag kom inte hem foren 7 pa morgonen.
Sondagen var ju NOG rolig :P (nej!) Jag och Carl satt i tradgarden utan att rora pa oss i 4 timmar, sen gick vi och kopte pizza nar Bea kom hem fran jobb, sen dog jag i sangen lite. Aldrig tyckt sa synd om mig forut.

Men LIVET I AUSSIE DA!!?!??!?!?!?
Ja, nu ar det inte langt kvar mina vanner, snart ar jag hemma pa min Kara Birkagata igen.

Planen nu da - Jobba 4 veckor till, Sedan 5 dagar till Tasmanien, 2 dagar ocean road, 2 dagar Adelaide, 5 dagar Alice Springs (Uluru), Sedan Hit/eller Pearth/eller Sydney o jobba i 6 veckor till, sen 2 veckor Nya Zealand, sen HIM, och KANSKE stanna i London pavagen hem eftersom att jag fatt en inbjudan att gora det, men vi far se hur det blir!!!! 6e JULI ar jag ER!
FOR OVRIGT -
Jag ar en rastlost sjal. Jag vill sa mycket. Plugga i USA till Producent, eller plugga i Italien eller i London, eller inte plugga alls o flytta till Norge o Jobba i ett ar, eller stanna i Helsingborg o jobba pa Toysorus, eller vara Nanny i USA 2013 for att sedan gifta mig med en rik kandis. Eller Knega ihopa sa mycket pengar att jag kan leva livet i Thailand for mig sjalv i 3 manader i en Hangmatta o en svalkande Pinacolada i Handen.
Ta en Weekend i Paris, Prag, Florence eller Barcelona, Gora min efterlangtade Euro-Trip under en manads Tid. Samt ta skidsemester med goa vanner varen 2013.
LIVET AR TILL FOR ATT LEVAS, och just nu, just nu ar jag lite trott pa Australien, om jag far saga det sjalv. Med det sagt - jag vill inte hem, jag vill bara springa vidare.
Livet ar sa kort.
Saknar er alla dar hemma, hoppas ni har det underbart, nu vet ni lite mer Onodig fakta om vad som ror sig i mitt huvve.
PS NELIA KOMMER SNART HIT WIIHOOOOO SOM JAG LANGTAT EFTER DEN KVINNAN :D

Planen nu da - Jobba 4 veckor till, Sedan 5 dagar till Tasmanien, 2 dagar ocean road, 2 dagar Adelaide, 5 dagar Alice Springs (Uluru), Sedan Hit/eller Pearth/eller Sydney o jobba i 6 veckor till, sen 2 veckor Nya Zealand, sen HIM, och KANSKE stanna i London pavagen hem eftersom att jag fatt en inbjudan att gora det, men vi far se hur det blir!!!! 6e JULI ar jag ER!
FOR OVRIGT -
Jag ar en rastlost sjal. Jag vill sa mycket. Plugga i USA till Producent, eller plugga i Italien eller i London, eller inte plugga alls o flytta till Norge o Jobba i ett ar, eller stanna i Helsingborg o jobba pa Toysorus, eller vara Nanny i USA 2013 for att sedan gifta mig med en rik kandis. Eller Knega ihopa sa mycket pengar att jag kan leva livet i Thailand for mig sjalv i 3 manader i en Hangmatta o en svalkande Pinacolada i Handen.
Ta en Weekend i Paris, Prag, Florence eller Barcelona, Gora min efterlangtade Euro-Trip under en manads Tid. Samt ta skidsemester med goa vanner varen 2013.
LIVET AR TILL FOR ATT LEVAS, och just nu, just nu ar jag lite trott pa Australien, om jag far saga det sjalv. Med det sagt - jag vill inte hem, jag vill bara springa vidare.
Livet ar sa kort.
Saknar er alla dar hemma, hoppas ni har det underbart, nu vet ni lite mer Onodig fakta om vad som ror sig i mitt huvve.
PS NELIA KOMMER SNART HIT WIIHOOOOO SOM JAG LANGTAT EFTER DEN KVINNAN :D

Kommentarer
Postat av: mormor

Tack Louise för din beskrivning av ditt liv i aussie. Det är också kul att höra om alla dina drömmar. Allt verkar Ok utom att "åka till USA och gifta dej med en kändis". Gör INTE de! Vi vill ha hem dej! Älskar och saknar dej! Tusen kramar från Morfar och mej.

2012-03-15 @ 12:35:25
Postat av: mormor

Tack för din beskrivning om livet i aussie. Roligt att höra om alla dina drömmar. Allt OK utom att åka till USA och "gifta dej med en kändis" Gör INTE de! Vi vill ha hem dej! Älskar dej och saknar dej!

Hälsningar från Morfar och mej.

2012-03-15 @ 12:39:04
Postat av: JAG

Nej jag tror jag skippar att gifta mig med en kandis hihihi, jag har som sagt manga drommar och vi far helt enkelt se vilken jag kommer uppfylla forst :) jag saknar sjalvklart er med, men tank, nu ar det bara 3 och en halv manad kvar, sen ar jag hemma Hos er <3 LOVE YOU stoooor kram ert favorit barnbarn!!! hehee

2012-03-16 @ 02:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0