En stycken konstigt inlägg

Torsdag.

Glädje värvat med Nedstämdhet värvat med Ilska.
Så skulle början se ut på ett långt inlägg om mig själv, varför jag är som jag är, hur jag känner för det m.m. Men jag raderade det precis. Jag behövde nog bara skriva av mig,
dessutom ingen hade fattat ändå.

Så nu börjar jag om.

Mamma & Pappa & Marcus
Jag älskar er och hatar er.
Yes, you heard me well.
För det är väl så det är med de flesta teens och föräldrar?
Man liksom hat-älskar. Precis som de flesta gör med
Ernst Kirchteteiger
Julia Roberts
och
Dalahästar

Dom har egentligen aldrig gjort något jätte dåligt mot en, men beroende på vilken dag det är så älskar man dem mer, och ibland mindre, och i vissa sekunder inte alls, men dom gills inte, för det är sånna sekunder man brukar kalla för "Stundens Hetta" vilket är ett uttryck jag lärt mig att skylla på många, många gånger.
För hata, det gör man nog aldrig på riktigt.
Nu avbröt mamma mig i mitt skrivande, till exempel, med tårar i ögonen o säger att hon har knäckt ryggen o att de är ryggskott, och jag funderar på att radera allt detta jag skrivit, men det gör jag inte.
Det är bara ett sånt tillfälle just nu när jag önskar att alla mina "stundens hetta" sekunder aldrig skulle ha hänt, för mamma förtjänar bättre än så, nu när hon har ont i ryggen - o allt.


Detta kanske även är ett sånt tillfälle där man ska ge sina ord en mening, för en gångs skull.
Jag älskar dig mamma,
Nu ska jag bädda ner dig i sängen med en kopp chai-te och ett knäckebröd med jätte mycket ost på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0