lalalala Roma

"mmm" mcdonalds kaffe... finns det ngt godare?
applader for gratis internet, atminstonde! For har sitter jag, pa donkan, med min nyfunne tyska vans laptop.
Anlande till Roma i fredags efter  3 dagar i Brisbane, roma ar en liten stad pa cirka 7000 invanare, till o med storre an morarp tror jag! Bussresan hit tar 6 timmar, men den tog 8 timmar for bussen slutade fungera (mitt ute i solen o oknen, saklart) I Brissy traffade jag iaf nelia ( =D ) och vi bestmade att vi skulle fira nyar tsm i Byron Bay, awesome! Brisbane var iaf validgt vackert o jag gillade den staden mer an bade Cairns och Sydney.
Festade lite forra onsdagen med en tysk tjej o en engelsk kille, de gick ju SADAR, kommer iaf inte ihag hur jag kom hem, men Martina har bildbevis pa mig nar jag ligger pa golvet i hostlet o skriker att jag ar trott men jag kan inte ta mig upp i vaningsangen.... ingen vacker syn.
Hur som helst. Nar jag kom hit i fredags visade mig Jenny min chef mig runder, bor i ett hotell rum som jag delar med Chelsea fran England, men hon ar aldrig dar for hon har gatt o skaffat sig en aussie boy, Sa dar bor jag helt insammen, ogott? Sen gick jag ner i Puben, traffade alla mina arbetskamrater (Nina, tysk 18 ar,  Emelie, Fransk 28 ar, Chelsea - Engelsk, Izara - irlansk och Gemma - Irlansk) Sen tog jag en ol, eller 4, och sen akte gitarren fram och Adam borjade sjunga massa underbara latar som "brown eyed girl", "country road" och "stand by me" HUR MYSIGT??

I lordags firade vi Emelie for hon fyllde 28 i sondags, sa vi drack ol i puben, sen gick vi till den nya uteklubben "the Zone" som otroligt nog var javligt bra. Hade skiit kul och hade efterfest hos Gerrod dar vi krossade manga glas, ovade Yoga, dansade och grat. Jag o Emelie gick hem klockan 7 pa morgonen...'
Som jag foresten maste saga, Hon franska tjejen ar nog den vackraste jag har sett i hela mitt javla liv. Hon ar sa javla vacker sa ni fattar inte, hade jag varit lebb hade jag utan tvekan blivit stortkar. Sa fort hon gar in i rummet stirrar alllllaaaa killar pa henne haha, och hon har den sotaste franska dialketen nagonsin. Hon kan inte saga H. Sa hon sager "Orrible!" och "ELP" hahahah sa javla sott. (jaaa jag ar kar haha).
'
HUR SOM HELST. Jobbet ar as nice. Jobbar i Hotell/restaruang/bar, men denna veckan ska jag bara lara mig baren, sa jag jobbar 11 till 6. Far gratis boende pa hotellrum, gratis RESTAURANG mat varje dag (far alltsa sitta o valja fran en fantastisk meny morgon, middag o kvall.) Samt gratis lask,vatten,kaffe,te, o alltid en gratis afterwork ol, gratis tvatt, och sjalvklart aldrig en lon under 300 dollar i veckan CASH, cirka 2000kronor , med andra ord - mamma o pappa, ni behover inte oroa er.

OCH SOM DET INTE KUNDE BLI BATTRE, sa har jag fantomej fixat GRATIS skjuss till Byron Bay den 26 december! HA HA , kocken o jag ska bila dit tillsammans for han ska ocksa fira nyar dar, helt underbart.

Det ar skitkul att jobba i bar ocksa. Vi har bara massa stammisar, man hor country musik fran jukeboxen och alla karlar bar jeanse, skjorta och cowboyhatt. Min drom har aterigen blivit verklig, jag trodde aldrig jag skulle fa uppleva att bo o jobba i en san har chill miljo.
Ska dessumtom aka till Paris o BO hos emelie i en vecka nasta jul, om det fungerar for oss bada, hon har bott dar i hela sitt liv. men de far vi se, ett ar tills dess ju haha...

Vill tacka mormor o morfar for smset, jag mar bra bra bra, har inga pengar pa mobilen men ska fylla pa imorgon jadaaa. mitt mobil nummer ar foresten 0426998530, sa ni vet. Och jaaa just det, ni som vill skicka ngt till mig kan gora det
99 McDowall St,, Roma, Australia 4455

royal hotel!!!! Men tar cirka 3 till 4 veckor for saker att komma hit sa att ni vet.

och har ar deras fb sida haha - http://www.facebook.com/pages/Royal-Hotel-Roma/29208226760?sk=wall

Nu ska jag faktiskt ga tillbaka till puben o ta min efterlangtade afterwork ol o spela biljard, viktigt.

Ha det underbart salange allihoppa pusspuss

Kommentarer
Postat av: mormor

allo,allo! We are glad to ear that you are appy in ROMA. Skämt å sido. Du kanske kan lära dej lite franska tills nästa jul? Hur går det med jobbet? Dricker man bara öl på puben? Nu har du tydligen verkligen kommit dit du önskade. Att få se riktiga aussies, eller hur. Här hemma finns det inte mycket att längta till just nu. Inget regn ingen snö. Bara dimma varje dag. När jag skriver detta är kl 14.45 och det är nästan beck mörkt. Skulle gärna vara där du är och få lite sol och värme. Jag tycker det verkar bra att du får ordentligt med mat men ta det lite försiktigt med ölen.DU vill väl inte komma hem med "ölmage"? Fick höra av din mamma att du tänker simma i bur för att se hajar. Är det tvunget? Kan du inte titta på dem i ett akvarium? Det hade varit lugnare! Nu önskar vi lycka till med jobb och arbetskamrater och övria polare. Puss coh kram Louise!

Mormor o morfar

2011-11-18 @ 14:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0