Too easy mate

Jag har bott och jobbat i Croydon i over 3 veckor nu, och jag tycker det ar dags for en stoooooooor uppdatering om Livet, Manniskorna, Byn och valdigt random aventyr.

Staden Croydon ar ungefar lika stor som hittarp fast halften sa manga hus. Det ar en valdigt gammal stad dar mestadels min-arbetare jobbade och bodde forr i tiden och det finns manga historiska overgivna delar kvar lite overallt. Nerbranda hus, overgivna bilar fran 20-talet star parkerade lite dar o dar, det finns en kinesisk tradgard som ar typ ett museeum - det var en kinesisk koloni och man kan fortfarande se hemmagjorda sten-brunnar och random hal med mera i den tradgarden.
Manniskorna ar valdigt vanliga, alla kanner alla, man anses som dum i huvudet om man inte halsar pa alla eller vinkar pa varenda bil. Alla pratar om alla, och om det kor en okand bil genom staden gar rykten snabbt vidare fran den ena anden staden till den andra innan den javla bilen ens hunnit kora igenom. Detta beror pa att folket inte har sa mycket for sig, och att dom ar prat-glada kanske.
Marnie (31 ar) ar otroligt harlig. Hon ser ut att vara 23 ar, var tillsammans med en kille i England i 10 ar, men han var otrogen sa hon bestamde sig for att dra, hon akte till sydafrika och sen australien och har varit har i over 1 ar nu. Vi har samma humor och vi gar inte varandra pa nerverna. (an)
Emma (21 ar) ar en valdigt rolig tjej som ar uppvuxen i dessa trakterna i Aussie, hon ar den ultimata Cowboy-bruden - dricker whiskey, ater nastan bara kott, kan varenda country-sang, jobbar pa en Cattle Station i vanliga fall, och bor i en husvagn utanfor mitt o Marnies rum.
Jacque (22 ar) ar fran Irland, hon har den mest underbara dialekten jag nagonsin hort, och hon har jobbat i Croydon i snart 8 manader, eftersom att hon traffade hennes kaara pojkvan Johnny har och bestamde sig for att stanna. Hon aker hem till Irland i December efter att ha varit i Australien i over 2 ar.
Bev (Over 50 ar?) ar en javligt tuff karring, som har sett-hort-varit med om det mesta. Hon har (fran vad jag har hort) haft ett dramatiskt liv med mycket flyttande, brak och alkohol genom aren. Hon ar rolig att lyssna pa, och jag har aldrig hort en manniska prata lika mycket skit som hon gor. Hon ar valdigt man om oss tjejer och skulle nog kunna skydda oss med livet. Mot andra kan hon dock vara en riktig karring,och hon paminner mycke om Tiffany Persson ( "Hajsan Anita, hur gar de med barnen? - javla haxa..." )
Mitt jobb ar uppdelat i 3 delar - Jobba i Affaren (Packa upp varor, snygga till i hyllorna och sta i kassan), eller jobba i Cafeet (Servera kaffe, laga mat, bestalla hem mat), eller stada (Ni vet vad stada innebar). Jag jobbar varje dag forutom varannan sondag, mellan 6-10 timmar om dagen. De vanligaste tiderna ar 7-11 i Koket, sedan 2-8 i affaren, vilket blir en heldel pengar i slutandan. Affaren ar ungefar halften sa stor som ICA i Morarp, men dom kallar de fortfarande for Supermarket, vilket jag tycker ar lite val overdrivet.
Jag bor praktiskt taget i sjalva jobb-byggnaden, bakom koket och bakom affaren i ett cirka 40kvm stort rum som jag delar med Marnie min goooooe engelska nyfunna van. Vi har Air-conditioner, flakt, toalett&dusch och tvattmaskin och en random Garderov mitt i rummet. Air-con ar VALDIGT UNDERBART i denna javla varmen. Jag sover i en riktig sang och ingen sjukhussang (!) haha.

OCH LITE AVENTYR NU DA!?

Aven fast ni kanske tror att det inte kan handa sa mycket roliga saker har sa har ni faktiskt valdigt fel. Jag lever just nu min drom och jag skojjar inte, och har hander saker hela tiden.

Forra veckan Fick Marnie en takflakt i huvudet, vilket var jatteroligt for mig, men inte for henne, hon borjade bloda som fan och Emma fick kora henne till sjukhuset dar dom limmade ihop skiten. hihihi...
Forra Torsdagen efter jag o Emma hade stangt ner affaren pa kvallen fick vi ett ryck - vi drack lite whiskey och smog in i affaren och kopte harfarg och fargade haret pa varandra halvfulla - jag ar nu brunette, fin farg faktiskt. Och hon ar fortfarande brunette, blev ingen skillnad pa henne. MEN UNDERTIDEN VI FARGADE HARET hade hon pa sin I-pod och GISSA vilken javla lat som kom pa????? BASSHUNTER-vi sitter har i ventan. Jag blev helt chockad och fragade varfor i heeeeeeelvete hon hade en svensk lat pa sin i-pod. Hon svarade att den ar jatte-popular har i Australien och hon visste inte att den var svensk, sa hon blev nyfiken och resten av kvallen fick oversatta sangen till henne, hon fattade inte ett skit.
Tidigare pa dagen hande en koonstig sak. En man kom in och berattade och en hemsk handelse i Norge, han berattade att en Man hade sprangt en hel stad, sen tagit pa sig dykar-drakt och simmat over till en O dar han skot en massa barn. Medan han berattade detta tankte jag att de lat valdigt likt den handelsen som hande i Norge innan jag akte. Sjalvklart var det sa, sa jag var tvungen o avbryta och beratta hur det verkligen gick till. Klassiskt exempel pa hur historier forandras dar det gar fran person till person.
 I Fredags hade jag bara sa javla kul. Pa kvallen gick jag, Marnie och Emma till puben for att fira att de var fredag saklart, efter nagra southern comfort&lemonade drinkar fick vi for oss att festa vidare hos min chef (Eva), vi skulle ha ett sakallat "shed-party", sa jag, marnie, emma, cameron, peter, michael, bob och 2 andra karlar korde dit och det var helt galet. Forestall er 10 galna manniskor i en lada full av traktorer, bilar och truckar - det kan ju bara ga utfor. Marnie blev jatte full o hon minns ingenting, jag kunde prata engelska utan att det var svart, och emma svavade hogt i taket pa truck-gafflarna. Vid 2 tiden var det dags att dra, det var meningen att jag skulle aka med Cameron, Michael och Peter till deras stalle o bo med dom hela helgen for att prova pa Cowboy-livet. Sa vi alla satte oss i bilen, fulla som SVIN, och korde till Malville (ca 40 min utanfor Croydon). Den bilfarden kommer jag aldrig glomma! Vi 4 satt ihoptryckta, med vars en ol i handen, kall Pizza i knaet, och skrek och skrattade hela vagen dit. "LOOK AT THE FUCKING ROAD" skrek jag X antal ganger, medans Michael som korde Kisade mot den svarta vagen och drack ol. Forlat jag ska aldrig mer aka med nagon som ar full, men gjort ar gjort och det var faktiskt jatte kul.
Pa lordagen vaknade vi som skit, tog en titt ut genom fonstret, sag solen, och bestamde oss for att skita i att arbeta. Resten av dagen bestod av att forsoka komma ihag gardagen, spela tv-spel och mysa med valdrens sotaste hundvalpar.
Men pa sondagen var vi alla uppe innan solen, satte oss pa verandan med vars en kaffe for o piggna till for att sedan kora ut till sjalva cattle stationen. Halvvags dit fragade Peter mig om jag kunde kora bil, jag sa ja, nasta sekund satt jag bakom ratten och korde valdens storsta Landrover, pa vanster sida om vagen, pa hoger sida i bilen (det kandes valdigt fel), medans Peter Knallade ivag pa en motorcykel framfor mig. fick panik nar jag sag ett gupp lite langre fram och korde i diket, hehehehe, men jag fixade det till slut. Kom tillslut till dom satans Korna, gick ut ur bilen och bytade till en Fyrhjuling istallet, skitroliga att kora! haha, Fran ungefar 9-3 korde jag o Peter runt denna flock av kor for att flytta dom till huset. Solen stekte och det var sjuuuuuukt varmt. Spelade faktiskt in en film pa mig sjalv med kameran som jag ska lagga in sa fort jag kan haha.
Sen korde dom tillbaka mig till Croydon, jag tackade sa mycket och gick o lade mig
Pa mandagen var det jobb igen, alla visste vad jag hette, och alla beromde mig for min snygga dans-stil sedan i fredags. man tackar.
Igarkvall fick jag och Marnie eftermiddagen ledigt ihop, sa vi tog Emmas Hund Allie med oss pa en promenix till Lake Belmore, det ar sa fridfullt dar, jag vet att jag later som en karring, men det ar sa javla tyst dar. Nar vi kom tillbaka till affen var det en full man i affaren som tappade byxorna hela tiden, Emma som stod i kassan fick halla sig for skratt hela javla tiden hahaha, helt underbart. Efter stangning tog vi en dusch och sen sag vi (jag emma marnie) pa en film i vart rum som var CP konstig. The dousches hette den, skitdalig.
HAHAHAHAH aaaaaah foresten, vi har en Cricket(Syrsa) i vart rum nagonstans! Vi kan inte hitta den, men varje gang vi slacker ljuset och sager godnatt satter den igang varldens mest irriterande ljud, och den slutar ALDRIG! vilket fick mig att tanka pa "the new adventures of new christine" hahaha, ni som har sett den scenen vet vad jag snackar om.

SER FRAMEMOT
Liveband pa lordag - taggar for en gooo "utgang" pa club hotel
Afternoon getaway to Kurumba - nasta sondag, se solnedgangen och crocodilerna i Kurumba
Afternoon water-ski in Belmore Lake

Ord och fraser dom alltid anvander har i outbacken:
"You reckon?" ( vad tycker du ) anvands i varannan mening
"Too Easy mate"
"But" dom avslutar vissa meningar med But, men dom fortsatter inte.

Sa har kommer lite bilder av denna staden jag bor i, ha det underbart, nu ska jag prata med mossan.


Kommentarer
Postat av: mormor





JÄVLIGT kul att höra från dej! Verkar som du har FAN så kul m ed dina kompisar. JÄVLIGT trevliga verkar dom allihop. Men du Louise hur är det med att köra bil när man bara äe 20 år som du? Skall man inte vara 21?



Hoppas att det blir kul på hotellet på lördag. Ett riktigt "inneställe", eller hur. Läste på Croydons hemsida att det 278 innevånare, så det säger ju allt.



Blir så JÄVLA (us, det smittar) att du verkar trivas så bra.



Din mamma berättade också att du bestämt dej för att fira nyår i Sydney. Det verkar vara ett bra beslut efter vad man hört från de som varit i auisse tidigare.



Här hemma är det så JÄVLA dimmigt varje dag. Precis som det var när du for till Lund. Skönt att in´te oroa sej för det!



Lilla Louise försök för FAN (nu svorde jag igen) att inte svära så mycket.



För övrigt önskar vi dej lycka till med allt du företar. Vi saknar dej men vill att du skall ha det bra och kul. Tänker på dej varje dag. Älskar dej! Puss o kram.



Mormor och morfar



2011-10-27 @ 18:04:07
Postat av: Paulina

Hahahaa kunde inte låta bli att skratta åt din mormor och morfars inlägg! Dessa svordomar alltså... Dom infinner sig i varvarannan mening jag säger ;)



Sååå kul att läsa detta! Jag mår bra av att veta att du har det bra där borta. Men jag blev orolig när jag läste att människan som körde bilen var full :( Ta det försiktigt! Har du inte sett tillräckligt med hemskheter med rattfylla? :( Är så rädd om dig och vill inte att det ska hända något!



Ni verkar vara ett kul gäng som håller ihop och ditt jobb verkar varierande (ja hyfsat, haha) och kul! Hoppas du får massor av stålar så du kan resa runder i aussie sen!



Hur länge har du som plan att stanna i Croydon? Och vad är dina planer för dom resterande 10 månaderna, eller nej NIO!!!! Om du inte har ändrat hemresedatum!? :(



LOVE YOU MY LOJDA! Tänker på dig varje varje varje dag och vill bara ha hem dig. Varför skulle alla vänner försvinna samtidigt? Har ju inga kvar här hemma :( Men njuuuuuut av din tid och tänk inte på min tråkiga vardag :P

2011-10-28 @ 22:28:50
URL: http://pauislife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0