A lifestyle worth living

Hej o Valkomna.
(Sitter i min goa dubbelsang precis vid mitt oppna fonstret, solen skiner, 28 grader ute, italienarna spelar hog musik fran koket http://www.youtube.com/watch?v=S_oMD6-6q5Y vilket definitivt ar en sang som jag ENDAST kommer tanka pa australien nar jag hor den, och lagar lasagne, jag bara ler)   :D:D::D:D
Ni flesta som laser vet val hur jag ar med mina beslut. Min reseplan har andrat sig cirka 10 000. Men nu ar det klart.
Fredagen den 13e (SA JAVLA IDIOTISKT) tar jag o Bea flyget fran Melbourne till Tasmanien, ska va dar i 6 dagar o bara gotta oss, sova ut, ga pa upptacktsfard och sakerligen nagra guidade turer pa on, leva ett riktigt javla turistliv med andra ord ! Ser vi framemot som feeen.
Sen blir det Great ocean road, Adelaide och Alice springs, for att sedan ta flyget tillsammans till Pearth dar det blir jobb i 2 manader till! Aker till Sydney i slutet av Juni, fixar med tax-back saker, sen Nya Zealand i 3 veckor, innan det ar tid for Skanerost och Kaviar igen Tisdagen den 24 JULI.
BRA VA? :D
VILKET INNEBAR att om exakt 2 veckor aker vi fran Melbourne, och Bambra Road :( ush, jag saknar det redan! JAG ALSKAR DETTA HUSET OCH LIVET. Kommer sakna att snacka med Italianosen, dricka vin med karl, se allt drama mellan mandy alex powers o Tom, ga ut pa Revolver heela natterna pa varje lediga helg, kommer sakna min alldeles egna dubbelsang o mitt o Beas otroligt braiga rum! Kommer sakna vara dricka-vin-impulser, how I met your mother mys pa kvallarna, popcorn varannan dag, att ga upp klockan 3 pa morgonen o va skitsur, for att sedan komma hem klockan 9 pa morgonen o va pigg, kommer sakna att sno all god mat fran kylen, speciellt Baracks Mackor, och Italianos Nutella.
MEN vi ska gora det basta av situationen nu o umgas sa mycket vi kan alla pa 175 bambra road.
Igar till exempel stack Jag, Bea, Karl, Luukas, Mickey, Rikki och Rabbi pa en Australiensk fotbollsmatch, GAH skit haftigt!!! Jag fatta inte ett skit av reglerna, men kanslan att se 90 000 personer uppe pa laktarna och ol och paj i luften var fett nice!!
ja visste ni det foresten, dom ater alltid Paj pa sina matcher, men jag langtade efter min kokta svenska korv jag.
Nasta vecka ska vi alla spela Bowling, och veckan efter det blir det fodelsedags fest for Karl dagen da jag o Bea slutar - vilket betyder AAAALLL IIN, och dagen innan vi tar flyget o sager haj o ivaj drar vi pa vinprovnings dag ute i Yarra Valley. :) KANON.
Jobbet blir bara konstigare o konstigare. Det ar kul for jag kan allt nu och ar verkligen inte radd for att ta nagra hastar, o varje dag kanns inte langre som sjalvmord. Men vi har fatt in en ny arbetare som heter robyn o hon kan ju inte alls mycket, o dean har nya ideer i skallen hela tiden, och jules kommer o gar som hon vill, precis som rick, men jag har iallafall Johanna, en svenne tjej :) och sa har vi ju Jennifer som ar en redig parla.
Har fatt forhojd lon :P sa nu har jag 16,50 dollar timmen :P hyffsat?
Tror det ar 115 kronor i timmen :P bra for att ta hand om galna hastar.
har jag sagt att jag blivit utbjuden pa date? hahahahhah 4 veckor sedan nu, baah, det var Rorey som jag jobbade med, pa hans sista dag pa mitt stall bjod han ut mig pa Bio. Vi sag "any questions for ben", den sog. Berodde nog mest pa att jag holl inne en jattestor fis under hela biobesoket, sa i slutet kunde jag verkligen inte koncentrara mig. Han var trevlig, oppna bildorrar, drog ut stolar, pussa mig pa kinden, som en javla gentle man. Sanna finns de inte i sverige. Tyvarr gillar jag killar som inte e sa javla mesiga sa det blev tjatjaa pa han.
Nelia flyttade in hos oss forra onsdagen, javlar att det REDAN har gatt 1 och en halv vecka :O, vi har kul tillsammans alla 3 :) och idag har jag eftermiddagen ledigt sa medans Nelia o Bea jobbar pa just sa ska jag snart ga ivag o klippa mitt satans har, som har blivit langt, blont och SLITET :(. Och ikvall ska vi ata vitloksbrod o mysa, for vi drack igar, sa vi skiter i de idag.
(forhoppningsvis... antagligen kommer de bli ett glas goon iallafall..)
saknar mina vanner, familj och slakt, men jag saknar inte sverige och jag tycker ALLA borde ge sig ut pa en san har resa, det ar sa forbaskat kul, fattar mig inte pa fegisar som inte vagar, GE ER UT I VARLDEN for faaaaaaaaeeeeen. :)
Jag troooor att det var allt for mig faktiskt, nu ska jag bege mig ut i tradgarden o SOLA med KAFFE och KAKA innan jag tar mig sjalv i kragen o blir fin i haret.
Ska bara skriva upp nagra av Hastarnas Namn for det ar kul nar jag laser detta nagon gang i sverige i host typ.
Make a dream come true, Suede Success, Black Wildwood, Hidden Dragon, Royal Dalthon, Greystone, Vite Cheness, Now and Zen, Robbos TT, Ocean and Earth, Endless Pleasure, Statue, Mancaffio, Secret Salsa, Anaias, Wilson, Exites, Primus Filly, Arena, Precence, Lonroh, Pregasus, Fanta Lago, Estada, Dash for Cash, and many many more.
Hej o Valkomna.
(Sitter i min goa dubbelsang precis vid mitt oppna fonstret, solen skiner, 28 grader ute, italienarna spelar hog musik fran koket http://www.youtube.com/watch?v=S_oMD6-6q5Y vilket definitivt ar en sang som jag ENDAST kommer tanka pa australien nar jag hor den, och lagar lasagne, jag bara ler)   :D:D::D:D
Ni flesta som laser vet val hur jag ar med mina beslut. Min reseplan har andrat sig cirka 10 000. Men nu ar det klart.
Fredagen den 13e (SA JAVLA IDIOTISKT) tar jag o Bea flyget fran Melbourne till Tasmanien, ska va dar i 6 dagar o bara gotta oss, sova ut, ga pa upptacktsfard och sakerligen nagra guidade turer pa on, leva ett riktigt javla turistliv med andra ord ! Ser vi framemot som feeen.
Sen blir det Great ocean road, Adelaide och Alice springs, for att sedan ta flyget tillsammans till Pearth dar det blir jobb i 2 manader till! Aker till Sydney i slutet av Juni, fixar med tax-back saker, sen Nya Zealand i 3 veckor, innan det ar tid for Skanerost och Kaviar igen Tisdagen den 24 JULI.
BRA VA? :D
VILKET INNEBAR att om exakt 2 veckor aker vi fran Melbourne, och Bambra Road :( ush, jag saknar det redan! JAG ALSKAR DETTA HUSET OCH LIVET. Kommer sakna att snacka med Italianosen, dricka vin med karl, se allt drama mellan mandy alex powers o Tom, ga ut pa Revolver heela natterna pa varje lediga helg, kommer sakna min alldeles egna dubbelsang o mitt o Beas otroligt braiga rum! Kommer sakna vara dricka-vin-impulser, how I met your mother mys pa kvallarna, popcorn varannan dag, att ga upp klockan 3 pa morgonen o va skitsur, for att sedan komma hem klockan 9 pa morgonen o va pigg, kommer sakna att sno all god mat fran kylen, speciellt Baracks Mackor, och Italianos Nutella. kommer sakna sammanhallningen vi har i huset!
MEN vi ska gora det basta av situationen nu o umgas sa mycket vi kan alla pa 175 bambra road.
Igar till exempel stack Jag, Bea, Karl, Luukas, Mickey, Rikki och Rabbi pa en Australiensk fotbollsmatch, GAH skit haftigt!!! Jag fatta inte ett skit av reglerna, men kanslan att se 90 000 personer uppe pa laktarna och ol och paj i luften var fett nice!!
ja visste ni det foresten, dom ater alltid Paj pa sina matcher, men jag langtade efter min kokta svenska korv jag.
Nasta vecka ska vi alla spela Bowling, och veckan efter det blir det fodelsedags fest for Karl dagen da jag o Bea slutar - vilket betyder AAAALLL IIN, och dagen innan vi tar flyget o sager haj o ivaj drar vi pa vinprovnings dag ute i Yarra Valley. :) KANON.
Jobbet blir bara konstigare o konstigare. Det ar kul for jag kan allt nu och ar verkligen inte radd for att ta nagra hastar, o varje dag kanns inte langre som sjalvmord. Men vi har fatt in en ny arbetare som heter robyn o hon kan ju inte alls mycket, o dean har nya ideer i skallen hela tiden, och jules kommer o gar som hon vill, precis som rick, men jag har iallafall Johanna, en svenne tjej :) och sa har vi ju Jennifer som ar en redig parla.
Har fatt forhojd lon :P sa nu har jag 16,50 dollar timmen :P hyffsat?
Tror det ar 115 kronor i timmen :P bra for att ta hand om galna hastar.
har jag sagt att jag blivit utbjuden pa date? hahahahhah 4 veckor sedan nu, baah, det var Rorey som jag jobbade med, pa hans sista dag pa mitt stall bjod han ut mig pa Bio. Vi sag "any questions for ben", den sog. Berodde nog mest pa att jag holl inne en jattestor fis under hela biobesoket, sa i slutet kunde jag verkligen inte koncentrara mig. Han var trevlig, oppna bildorrar, drog ut stolar, pussa mig pa kinden, som en javla gentle man. Sanna finns de inte i sverige. Tyvarr gillar jag killar som inte e sa javla mesiga sa det blev tjatjaa pa han.
Nelia flyttade in hos oss forra onsdagen, javlar att det REDAN har gatt 1 och en halv vecka :O, vi har kul tillsammans alla 3 :) och idag har jag eftermiddagen ledigt sa medans Nelia o Bea jobbar pa just sa ska jag snart ga ivag o klippa mitt satans har, som har blivit langt, blont och SLITET :(. Och ikvall ska vi ata vitloksbrod o mysa, for vi drack igar, sa vi skiter i de idag.
(forhoppningsvis... antagligen kommer de bli ett glas goon iallafall..)
saknar mina vanner, familj och slakt, men jag saknar inte sverige och jag tycker ALLA borde ge sig ut pa en san har resa, det ar sa forbaskat kul, fattar mig inte pa fegisar som inte vagar, GE ER UT I VARLDEN for faaaaaaaaeeeeen. :)
Jag troooor att det var allt for mig faktiskt, nu ska jag bege mig ut i tradgarden o SOLA med KAFFE och KAKA innan jag tar mig sjalv i kragen o blir fin i haret.
Ska bara skriva upp nagra av Hastarnas Namn for det ar kul nar jag laser detta nagon gang i sverige i host typ.
Make a dream come true, Suede Success, Black Wildwood, Hidden Dragon, Royal Dalthon, Greystone, Vite Cheness, Now and Zen, Robbos TT, Ocean and Earth, Endless Pleasure, Statue, Mancaffio, Secret Salsa, Anaias, Wilson, Exites, Primus Filly, Arena, Precence, Lonroh, Pregasus, Fanta Lago, Estada, Dash for Cash, and many many more.

Kommentarer
Postat av: mormor

va det är kul att höra från dej och att du har det bra- Lycka til med resorna . Låter spännande. Man blir avundsjuk. Kul också att du ska åka med Bea. Du har rätt "att fler skulle våga sej ut i världen".

Tänk vad DU har sett och skall se! Ha det bra lilla Louise! Vi tänker på dej varje dag och saknar dej!

Puss och många kramar. Mormor och morfar

2012-03-31 @ 14:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0